Choklad

Hade inget att göra så jag bakade sånna här choklad saker som jag inte vet vad dem heter😀 några av er känner troligen till dem men jag tänkte skriva hur man gör för er som inte vet 😘. 

Först smälter man choklad 🍫och brän den inte! Ljus eller mörk ( jag tog lite av varje)

Sedan när det har smält så tar man fram corn flakes och blandar det med den smälta chokladen tills det blir crispigt och choklad brunt 😂

Efter det tar du det på en plåt,bricka eller nåt liknande 😆 och lägger ut det som en fyrkant 😊 och sedan kan du ha på florsocker eller vit choklad på som decoration om du vill (jag brukar spritsa över vit choklad men jag hade ingen hemma så jag tog florsocker) det går också att köra utan något på 😜



Sen sätter du in det i kylen och väntar och sen kan du ta ut dem skära dem i bitar och lägga på ett fa och sen är det klara!😋



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloggrebecca.blogg.se

En tjej på 12 år som gillar att måla,spela gitarr och blogga jag skulle älska om du läste min blogg :) jag skriver om mitt liv,mode musik och sånt

RSS 2.0